Directions of marketing policy of a trade organization operating in the regional children's goods market in the "games and toys" segment

Гафарова Д.А.1
1 Сибирский государственный индустриальный университет, Russia

Journal paper

*
Volume 4, Number 3 (July-September 2017)
* Этот журнал не выпускается в Первом экономическом издательстве

Please, cite as:
Gafarova D.A. Napravleniya razvitiya marketingovoy politiki torgovoy organizatsii, rabotayushchey na regionalnom rynke tovarov dlya detey v segmente "Igry i igrushki" // Torgovo-ekonomicheskiy zhurnal. – 2017. – Tom 4. – № 3. – S. 121-140. – doi: 10.18334/tezh.4.3.38619.

Indexed in Russian Science Citation Index: https://elibrary.ru/item.asp?id=32293970
Cited: 1 by 05.09.2022

Abstract:
The article describes the situation in the market of children's toys that established in Russia in 2012-2016. We identify market trends regarding the product line "games and toys". We characterize consumer behavior and the decision-making process of purchasing goods for children in the market in the context of rationalization of consumer behavior. We present the results of the analysis of the activity of specialized marketing channels. The article gives practically and theoretically well-founded guides to the development of the marketing policy of the trade organization operating in the regional children ‘s goods market, which sells “games and toys” as the main product line. As key recommendations we suggest using the concept of omnichannel marketing.

Keywords: retailer, children's goods, children's toys market, omnichannel

JEL-classification: L81, D12, O24

References:

58% россиян экономят на детских товарах в условиях кризисаRdt-info. Retrieved October 01, 2017, from http://rdt-info.ru/2016041910942/58-rossiyan-ekonomyat-na-detskih-tovarah-v-usloviyah-krizisa.html
MOMRI: папы предпочитают покупать детям игрушкиVestifinance. (in Russian). Retrieved October 01, 2017, from http://www.vestifinance.ru/articles/64365
Nati покинула рынокToys. Retrieved October 01, 2017, from http://toys.segment.ru/review/analitika/nati_pokinula_ryinok/#inline1
Panyukova V.V. (2017). Evolyutsiya roznichnoy torgovli i formirovanie ee integriruyuschey roli v XXI veke [The evolution of retail trade and the formation of its integrating role in the 21st century] M.: Kreativnaya ekonomika. (in Russian).
Panyukova V.V. (2015). Realizatsiya strategii omnikalnogo marketinga torgovymi organizatsiyami [Implementation of omni-channel marketing strategy by trade organizations]. Russian Journal of Retail Management. (2(4)). 317-328. (in Russian).
Samodumova O.A., Gafarova D.A. (2011). Integrirovannye marketingovye kommunikatsii na rynke tovarov dlya detey [Integrated marketing communications in the market of goods for children] Science and youth: problems, searches, solutions. 263-266. (in Russian).
Shepelova E.V. (2016). Triada idea-marketinga, innovatsionnogo i integrirovannogo marketinga na rynke detskikh tovarov [Triad of idea-marketing, innovative and integrated marketing in the market of children's goods]. Science and education: economy and entrepreneurship; law and management. (12(79)). 12-17. (in Russian).
Sukhostav E.V., Kozlova O.A. (2016). Strategicheskie napravleniya razvitiya marketinga v sisteme raspredeleniya [Strategic directions of marketing in the system of distribution]. Vestn. Zabaykal. gos. un-ta. 22 (11). 140-150. (in Russian). doi: 10.21209/2227-9245-2016-22-11-140-150 .
В России растут продажи игрушек с популярными персонажамиRdt-info. Retrieved October 01, 2017, from http://rdt-info.ru/2016031410816/v-rossii-rastut-prodazhi-igrushek-s-populyarnymi-personazhami.htm
Гриценко П. В кризис покупатели выбирают товары для детей с раскрученными персонажамиВедомости. Retrieved October 01, 2017, from https://www.vedomosti.ru/business/articles/2016/03/14/633339-krizis-pokupateli-vibirayut-tovari-dlya-detei-raskruchennimi-personazhami
Европа vs. Россия: тенденции рынка игрушекToys. Retrieved October 01, 2017, from http://toys.segment.ru/review/analitika/evropa_vs_rossiya_tendentsii_ryinka_igrushek
Исследование рынка детских товаров: причины принятия решения о покупке. Институт Общественного Мнения «Анкетолог»Iom.anketolog. (in Russian). Retrieved October 01, 2017, from https://iom.anketolog.ru/2015/03/17/issledovanie-rynka-detskih-tovarov
Исследование: Что ищут женщины с маленькими детьми в интернете. ИнфографикаRdt-info. Retrieved October 01, 2017, from http://rdt-info.ru/2016042910993/issledovanie-chto-ischut-zhenschiny-s-malenkimi-detmi-v-internete-infografika.html
Катаева Н.Н. Исследование поведения потребителей на региональном рынке детских игрушекNauka-rastudent.ru. (in Russian). Retrieved October 01, 2017, from http://nauka-rastudent.ru/20/2879/
Катаева Н.Н. Конкурентная ситуация на региональном рынке детских товаровNauka-rastudent.ru. (in Russian). Retrieved October 01, 2017, from http://nauka-rastudent.ru/11/2147/
Катаева Н.Н. Факторный анализ покупательских предпочтений на региональном рынке игрушекNauka-rastudent.ru. (in Russian). Retrieved October 01, 2017, from http://nauka-rastudent.ru/20/2880
Окороков С. Омниканальность: панацея от кризиса или модный трендRoem. (in Russian). Retrieved October 01, 2017, from https://roem.ru/01-06-2016/225473/omnikalnost/
Рейтинг самых популярных игрушек для школьников: что приходит на смену куклам и мишкамNDP Group. Retrieved October 01, 2017, from https://www.npd.com/wps/portal/npd/us/news/press-releases/russian-press-release-08-26-16/
Рынок детских товаров 2016Dailymoneyexpert. Retrieved October 01, 2017, from http://dailymoneyexpert.ru/how-to-spend/2016/02/10/na-detyax-ne-ekonomyat-rynok-detskix-tovarov-v-krizis-5505.html#ixzz4Mr6f3Uyw
Стратегия развития индустрии детских товаров на период до 2020 года. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 11 июня 2013 г. № 962-рСправочно-правовая система «КонсультантПлюс». (in Russian). Retrieved October 01, 2017, from http://www.consultant.ru
Тенденции в «детской» розницеGfK. Retrieved October 01, 2017, from http://www.gfk.com/ru/insaity/report/tendencii-v-detskoi-roznice/

Страница обновлена: 18.05.2024 в 16:15:07